Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь

У 2020 годзе ўсе адміністрацыйныя працэдуры, якія выконваюцца тэрытарыяльнымі арганізацыямі па дзяржрэгістрацыі, павінны быць пераведзены ў лічбавы від

Такую задачу агучыў сёння Старшыня Дзяржкаммаёмасці Андрэй Гаеў у ходзе пасяджэння калегіі камітэта, на якім разглядаліся пытанні развіцця электронных паслуг у сістэме дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, праў на яе і здзелак з ёй.

На пасяджэнні са станоўчага боку была адзначана наяўнасць праграмнага падыходу да стварэння і развіцця сістэмы дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці. А таксама той факт, што сёння ёсць усе перадумовы для далейшага паспяховага развіцця і ўкаранення тэхналогіі аказання электронных паслуг як у сферы рэгістрацыі нерухомай маёмасці, так і землеўпарадкавання, дзе за аснову павінна быць узята ідэя болей глыбокай інтэграцыі ствараемых арганізацыямі, уваходзячымі ў сістэму Дзяржкаммаёмасці, электронных рэсурсаў.

Як абазначыў у сваім дакладзе генеральны дырэктар Нацыянальнага кадастравага агенцтва Дзяржкаммаёмасці Андрэй Філіпенка, у цяперашні час сістэма дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці складаецца з буйнымі высокатэхналагічнымі прадпрыемствамі, якія валодаюць кваліфікаваным персаналам, разгалінаванай і добра абсталяванай сеткай прыёму кліентаў па ўсёй рэспубліцы, высокай якасцю абслугоўвання фізічных асоб, бізнесу і ўлады.

У першую чаргу,  у ліку моцных яе бакоў ён назваў такія, як:

вядзенне дзяржаўных інфармацыйных рэсурсаў з геапрывязкай даных (у значнай ступені павышае карыснасць даных для дзяржавы, грамадзян і бізнесу);

выключны афіцыйны статус адраснай інфармацыі (Рэестр АТА і ТА, рэестр адрасоў), інфармацыі адзінага рэгістра нерухомай маёмасці, праў на яе і здзелак з ёй (разам з усімі ўваходнымі ў ім дакументамі і падсістэмамі), а таксама афіцыйны, замацаваны на заканадаўчым узроўні, статус Адзінага рэестра дзяржаўнай маёмасці, Рэестра коштаў, Рэгістра кошту.

На сённяшні дзень у сістэме дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці дасягнуты дастаткова высокі ўзровень унутранай аўтаматызацыі на ўзроўні тэрытарыяльных арганізацый па дзяржаўнай рэгістрацыі: створаны сістэмы інфармавання кліентаў у асяроддзі інтэрнэт, відэаназірання, відэа і аўдыя запісаў прыёму; сістэмы аўтаматызацыі бухгалтарскага ўліку; сістэмы кіравання заказамі, інтэграваныя з электроннымі сістэмамі кіравання руху дакументаў папяровых архіваў і сістэмамі кіравання якасцю, сістэмамі кантролю паступлення грашовых сродкаў і смс-абвяшчэння кліентаў аб выкананні заказу.

У прыватнасці, праведзеная мадэрнізацыя існуючай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы вядзення рэгістра нерухомай маёмасці дазваляе праводзіць поўнае абнаўленне цэнтральнай базы рэгістра нерухомай маёмасці 1 раз у 2 гадзіны супраць абнаўлення 1 раз у 24 гадзіны ў 2017 годзе, што ў значнай ступені спрыяе росту актуальнасці прадстаўляемай інфармацыі па рэспубліцы, росту якасці інфармацыйных паслуг і стане важнай перадумовай для далейшага развіцця паслуг па экстэрытарыяльным аказанні паслуг тэрытарыяльнымі арганізацыямі па дзяржаўнай рэгістрацыі.

Аптымізацыя расходаў на вядзенне дзяржаўных інфармацыйных рэсурсаў дасягаецца за кошт іх паступовай цэнтралізацыі і вядзення ў рэжыме анлайн.

З улікам комплекснага разгляду напрамкаў дзейнасці і развіцця паслуг арганізацый па дзяржрэгістрацыі на пасяджэнні калегіі пастаўлена задача правесці да 15 жніўня 2019 года прэзентацыю для кіраўнікоў тэрытарыяльных арганізацый па дзяржрэгістрацыі новай версіі праграмнага забеспячэння NKA_NET 3 (падсістэма здзяйснення рэгістрацыйных дзеянняў у адзіным дзяржаўным рэгістры нерухомай маёмасці, праў на яе і здзелак з ёй), у тым ліку, з дэманстрацыяй узаемадзеяння дадзенай падсістэмы з другімі інфармацыйнымі рэсурсамі.

У найхутчэйшым уводзе ў эксплуатацыю праграмнага забеспячэння NKA_NET 3 зацікаўлены таксама і арганізацыі па землеўпарадкаванні. Як падкрэсліў на калегіі дырэктар УП «Праектны інстытут Белдзіпразем» Уладзімір Шалыпин, паглыбленне інтэграцыі працэсаў узаемадзеяння НКА «дазволіць ажыццяўляць аўтаматычны кантроль вымераных і пададзеных на рэгістрацыю зямельных участкаў у рэжыме анлайн і, тым самым, аптымізаваць працэс узаемадзеяння пры рэгістрацыі праў на зямельны ўчастак і вырашыць задачу абмену неабходнымі данымі для аплаты паслуг за рэгістрацыю».

Пры распрацоўцы плана мерапрыемстваў па забеспячэнні ў 2019-2020 гадах павышэння ўзроўню тэхнічнай падтрымкі і інфармацыйнай бяспекі інфармацыйных сістэм рэгістра нерухомай маёмасці Дзяржкаммаёмасцю даручана падрыхтаваць прапановы па мадэрнізацыі праграмнага забеспячэння gzk.nca.by для магчымасці атрымання рэгістратарамі, упаўнаважанымі на экстэрытарыяльны прыём дакументаў, інфармацыі з рэестра характарыстык нерухомай маёмасці аб наяўнасці несанкцыянаваных перапланіровак капітальнага збудавання ізаляванага памяшкання па ўсёй рэспубліцы.

На падставе зваротаў тэрытарыяльных арганізацый па дзяржаўнай рэгістрацыі плануецца даваць доступ для прагляду базы даных адкрытай архіўнай інфармацыйнай сістэмы рэгістра нерухомай маёмасці па ўсёй рэспубліцы рэгістратарам, упаўнаважаным на экстэрытарыяльны прыём, для магчымасці аглядання ў рэжыме рэальнага часу дакументаў, якія з'явіліся падставай для дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, у дачыненні якой паступіў зварот аб экстэрытарыяльным прыёме дакументаў.

У сваю чаргу, тэрытарыяльныя арганізацыі па дзяржаўнай рэгістрацыі ў бліжэйшы месяц павінны апрабаваць праграмны модуль аўтарызаваных пасрэднікаў для магчымасці экстэрытарыяльнай падачы дакументаў на рэгістрацыю і, у выпадку неабходнасці, даць прапановы Нацыянальнаму кадастраваму агенцтву па-яго мадэрнізацыі.


Апошнія навіны