Версія для друку
Памер шрыфту
+
Фота
Друк

Старонкі гісторыі

14.12.2018 | 18:07

У 2016 годзе Дзяржаўны камітэт па маёмасці Рэспублікі Беларусь адзначыў 25-годдзе з дня заснавання сістэмы.

Ведамства па праве можна лічыць адной з найстарэйшых службаў Беларусі, таму што яго гісторыя мае дастаткова старажытныя традыцыі. Дастаткова ўспомніць, што першыя дакументальныя пасведчанні аб дзяржаўных зямельных актах на тэрыторыі нашай краіны датычацца да 1398 года.

У навейшай гісторыі рэспублікі, з мэтай правядзення ў Беларусі зямельнай рэформы, у 1991 годзе быў створаны Камітэт па зямельнай рэформе і землеўпарадкаванні. Пазней, у 1997 годзе, адбылося аб’яднанне землеўпарадкавальнай і геадэзічнай службаў, і быў створаны Дзяржаўны камітэт па зямельных рэсурсах, геадэзіі і картаграфіі Рэспублікі Беларусь. З 2002 года на яго былі ўскладзены таксама функцыі па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомой маёмасці праў на яе і здзелак з ёй.

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 5 мая 2006 г. № 289 «Аб структуры Урада Рэспублікі Беларусь» створаны Дзяржаўны камітэт па маёмасці шляхам далучэння Фонда дзяржаўнай маёмасці Міністэрства эканомікі да Камітэта па зямельных рэсурсах, геадэзіі і картаграфіі пры Савеце Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Аднак колькі б рэформ і рэарганізацый не спазнала Дзяржаўная землеўпарадкавальная і геадэзічная служба Беларусі, праца занятых у ёй людзей заўсёды мела і мае важнае агульнадзяржаўнае і грамадскае значэнне.

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29 ліпеня 2006 г. № 958 вызначаны асноўныя задачы Дзяржаўнага камітэта па маёмасці (далей Дзяржкаммаёмасць) – правядзенне адзінай дзяржаўнай палітыкі ў галіне зямельных адносін, геадэзіі, картаграфіі, дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, праў на яе і здзелак з ёй, па пытаннях маёмасных адносін (уключаючы кіраванне, распараджэнне, прыватызацыю, ацэнку і ўлік маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь), а таксама вядзенне адпаведных кадастраў, рэгістраў і рэестраў.

Зямля – нацыянальнае багацце. Сучаснае беларускае землеўпарадкаванне ўжо даказала сваю дзейснасць у навядзенні парадку ў выкарыстанні, рацыянальным пераўладкаванні тэрыторый у інтарэсах усіх яе ўласнікаў і карыстальнікаў, эфектыўным рэгуляванні зямельных адносін, якое можа быць забяспечана выключна пад кантролем дзяржавы.

Без карт – тапаграфічных, фізічных, палітычных – не абысціся ні вайскоўцам, ні турыстам, ні школьнікам. Акрамя таго, сёння цяжка ўявіць эканоміку любой дзяржавы без сучасных актуальных лічбавых карт, сістэм спадарожнікавай навігацыі і сучасных геаінфармацыйных тэхналогій. І таму асабліва каштоўнай уяўляецца марудная праца людзей, якія паказваюць нам, як на далоні, нашу краіну, ды і ўвесь свет.

Высокая якасць геадэзічнай і картаграфічнай прадукцыі, якая ствараецца беларускімі геадэзістамі і картографамі, атрымала заслужанае прызнанне не толькі ў нашай рэспубліцы, але і за яе межамі.

Рашэнню найважнейшых дзяржаўных задач дапамагае і ўдасканаленне ў сферы маёмасных адносін, якая праводзіцца ў краіне. Як састаўляючая частка працэсу адзінай эканамічнай палітыкі, яно накіравана не толькі на захаванне і прымнажэнне вытворчага патэнцыялу, стварэнне спрыяльных умоў для вядзення бізнесу, прыцягненне замежных інвестыцый, але і на ўмацаванне сацыяльнай стабільнасці ў беларускім грамадстве.

У цяперашні час у рэспубліцы створана выразная сістэма кіравання і распараджэння дзяржаўнай маёмасцю, якая выключае магчымасць стыхійнай масавай прыватызацыі. Забяспечваецца ўзважаны падыход да прыватызацыі і дзяржаўны кантроль прыватызацыйных працэсаў.

Паспяхова развіваецца ў Рэспубліцы Беларусь сістэма дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці. Гэта адзначаюць замежныя калегі, у тым ліку на ўзроўні Еўрапейскай эканамічнай камісіі Арганізацыі Аб’яднаных Нацый. Па заключэнні экспертаў ААН, беларускі электронны ўрад ужо зрабіў значныя крокі ў рэфармаванні і інтэграцыі ўсіх нацыянальных інфармацыйных паслуг у галіне землеўпарадкавання. І ў нас ужо могуць павучыцца іншыя дзяржавы, якія знаходзяцца толькі на пачатковай стадыі гэтай работы.

Вядзенне рэгістраў і рэестраў дзяржаўнага зямельнага кадастру іграе значную ролю ў паляпшэнні інвестыцыйнага клімату, развіцці рынку нерухомай маёмасці, удасканальвання сістэмы падаткаабкладання ў краіне, істотна дапамагае паскарэнню эканамічных рэформ.

Згодна справаздачы Сусветнага Банка ”DoingBusiness-2017“ па крытэрыі ”Рэгістрацыя ўласнасці“ Рэспубліка Беларусь займае ў рэйтынгу 5-е месца ў свеце з 190 краін.

Дзеля дадзенага паказчыка ацэньваецца лёгкасць атрымання кампаніяй права ўласнасці, а менавіта дзеянні, колькасць часу і фінансавыя выдаткі, неабходныя для рэгістрацыі ўласнасці.

У сістэме Дзяржкаммаёмасці праведзена вялікая работа па стварэнні нарматыўна-прававой і навукова-метадычнай базы ацэначнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь, праводзіцца павышэнне кваліфікацыі і атэстацыя ацэншчыкаў. У цяперашні час арганізацыі, уваходзячыя ў сістэму Дзяржкаммаёмасці і якія займаюцца ацэначнай дзейнасцю, з поспехам выконваюць усе заяўкі на правядзенне адзнакі аб’ектаў грамадзянскіх праў.

Дзяржаўная рэгістрацыя нерухомай маёмасці і ацэначная дзейнасць, якія ажыццяўляюцца арганізацыямі Дзяржкаммаёмасці, з’яўляюцца асновай для рашэння ўскладзеных на камітэт задач і функцый у галіне рэгулявання маёмасных адносін, павышэння эфектыўнасці кіравання і распараджэння дзяржаўнай нерухомай маёмасцю і яе прыватызацыі.


Вы можаце знайсці гэту старонку па наступным адрасе:
http://www.gki.gov.by/by/about_committee-history-by/
© Дзяржкаммаёмасць, 2008-2019
Рэспубліка Беларусь
зав. Чырваназоркавы, 12, 220005, г. Мінск
Выкарыстанне інфармацыі сайта ў камерцыйных мэтах магчыма толькі з дазволу Дзяржкаммаёмасці. Пры выкарыстанні матэрыялаў сайта Дзяржкаммаёмасці спасылка на крыніцу абавязковая.