Версія для друку
Памер шрыфту
+
Фота
Друк

Унесены змяненні ў парадак правядзення атэстацыі ацэншчыкаў

Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь 23 ліпеня 2020 г. зацверджана пастанова № 432 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь» (далей – Пастанова № 432), якой унесены змяненні ў Палажэнне аб парадку правядзення атэстацыі прэтэндэнтаў на атрыманне пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка, выдачы пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка, унясенні ў яго змяненняў і (або) дапаўненняў, прадаўжэння тэрміну дзеяння, анулявання і спынення яго дзейнасці, выдачы яго дубліката, уліку выдадзеных пасведчанняў, зацверджанае пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 5 лютага 2007 г. № 148 «Аб мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 13 кастрычніка 2006 г. № 615». 

Так, з 1 мая 2021 года прадугледжана аптымізацыя працэдуры правядзення атэстацыі прэтэндэнтаў і выдачы пасведчання аб атэстацыі ацэншчыка – Дзяржаўны камітэт па маёмасці будзе выдаваць пасведчанне, якое аб’ядноўвае ў адзін від аб’екта ацэнкі зямельныя ўчасткі і размешчаныя на іх аб’екты нерухомай маёмасці.

«Адзінае» пасведчанне будзе выдавацца таксама ў выпадку прадаўжэння тэрміну дзеяння пасведчання на права правядзення незалежнай ацэнкі капітальных збудаванняў або пасведчання на права ацэнкі зямельных участкаў – пры ўмове наяўнасці абодвух дзеючых пасведчанняў.
У мэтах забеспячэння варыятыўнасці пры выбары атэстацыйнай камісіяй матэрыялаў для прыняцця рашэння аб прадаўжэнні тэрміну дзеяння пасведчання вызначана, што колькасць заключэнняў і справаздач аб ацэнцы за перыяд тэрміну дзеяння такога пасведчання павінна быць не менш трох (не менш аднаго для заключэнняў і справаздач аб ацэнцы аб’ектаў інтэлектуальнай уласнасці).

Апрача гэтага, унесены змяненні ў Палажэнне аб парадку правядзення экспертызы верагоднасці ацэнкі (пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 10 лютага 2011 г. № 173) у дачыненні да экспертаў па правядзенні экспертызы верагоднасці ацэнкі ў частцы канкрэтызацыі парадку падліку стажа работы эксперта ў сферы ацэначнай дзейнасці, у які ўключаюцца перыяды яго работы ў якасці работніка выканаўцы ацэнкі або правядзення ім незалежнай ацэнкі асабіста ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка. Таксама ўдакладнена, што безупыннасць у рабоце эксперта на працягу трох гадоў перапыняецца пры знаходжанні ў водпуску па доглядзе за дзіцём да дасягнення ім узросту трох гадоў і ў выпадку праходжання тэрміновай ваеннай службы. 

Заканадаўствам прадугледжана абавязковае правядзенне экспертызы верагоднасці ацэнкі пры аплатным адчужэнні жылых дамоў і жылых памяшканняў, у тым ліку не завершаным будаўніцтвам, якія знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці. У гэтай сувязі функцыі па правядзенні такой экспертызы прызначанай маёмасці ўскладзены на адпаведныя мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы (за выключэннем адпаведных камітэтаў дзяржаўнай маёмасці абласных, Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў) і дзяржаўныя арганізацыі, арганізацыі, доля дзяржаўнай уласнасці ў статутным фондзе якіх складае больш 50 адсоткаў, арганізацыі, створаныя Беларускай гандлёва-прамысловай палатай. Таксама вызначаны тэрмін правядзення экспертызы – не больш за 15 каляндарных дзён.

Прадугледжана абавязковасць давання ў Дзяржаўны камітэт па маёмасці выканаўцамі экспертызы адмоўных заключэнняў экспертызы верагоднасці незалежнай ацэнкі. 

Акрамя гэтага, вызначаны парадак выкарыстання дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы «Дзяржаўны рэестр ацэншчыкаў».

Вы можаце знайсці гэту старонку па наступным адрасе:
https://www.gki.gov.by/by/about-press-news-by/view/uneseny-zmjanenni-u-paradak-pravjadzennja-atestatsyi-atsenshchykau-7174/
© Дзяржкаммаёмасць, 2008-2023
Рэспубліка Беларусь
зав. Чырваназоркавы, 12, 220005, г. Мінск
Выкарыстанне інфармацыі сайта ў камерцыйных мэтах магчыма толькі з дазволу Дзяржкаммаёмасці. Пры выкарыстанні матэрыялаў сайта Дзяржкаммаёмасці спасылка на крыніцу абавязковая.